• Procedura określająca standard obsługi osób z niepełnosprawnościami (uczniów, kadry dydaktycznej i administracyjnej, osób z otoczenia, np. rodziców) w budynku/budynkach niedostępnych z uwagi na występujące bariery architektoniczne

      • 20.01.2022 22:59
      • Procedura ...
      • Procedura określająca standard obsługi osób
        z niepełnosprawnościami (uczniów, kadry dydaktycznej
        i administracyjnej, osób z otoczenia, np. rodziców)
        w budynku/budynkach niedostępnych
        z uwagi na występujące bariery architektoniczne

         

        § 1

        Wstęp

        1. Szkoła Podstawowa im. Świętej Królowej Jadwigi w Dydni, zwana dalej „Szkołą", zapewnia obsługę osób z niepełnosprawnościami.

        Za osobę z niepełnosprawnością uznaje się osobę, której stan fizyczny, psychiczny lub umysłowy trwale lub okresowo utrudnia, ogranicza bądź uniemożliwia wypełnianie ról społecznych.

        1. Procedura określa sposób postępowania pracowników Szkoły w stosunku do osób z  niepełnosprawnościami.

         

        § 2

        Udogodnienia architektoniczne

        1. Dwa wejścia do budynków Szkoły są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, w szczególności dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

        2. Przy wejściach, o których mowa w ust. 1, znajduje się dzwonek, którym osoba

        z niepełnoprawnością (np. rodzic ucznia danej szkoły) powiadamia pracownika Szkoły o swojej obecności. Po otrzymaniu sygnału pracownik, udziela osobie pomocy w załatwieniu sprawy.

        1. Do obsługi osób z niepełnosprawnościami wyznaczam:

        Pana Ryszarda Szajnowskiego - konserwatora szkolnego.

        1. Wejścia do budynku Szkoły wyposażone są w podjazd dla osób z niepełnosprawnościami.

        2. Pracownicy portierni, znajdującej się na parterze budynku, informują pracowników szkoły o potrzebie obsługi osoby z niepełnosprawnością (np. konsultacja rodzica z  nauczycielem).

        3. Obsługa osób z problemami w poruszaniu się (w tym osób

        z niepełnosprawnościami) odbywa się na parterze budynku, w wyznaczonym w tym celu miejscu, zapewniającym swobodny dostęp oraz zapewnienie adekwatnej poufności.

         

        § 3

         Etapy obsługi osób z niepełnosprawnościami

         

        Osoba z niepełnosprawnością, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc od pracowników Szkoły.

        1. W celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy wyznaczony pracownik (Konserwator) przeprowadza wstępną rozmowę z klientem.

        2. Po ustaleniu przedmiotu sprawy pracownik, o którym mowa w ust. 1, informuje pracownika Szkoły właściwego rzeczowo do rozpatrzenia sprawy (np. rodzic konsultujący się z nauczycielem) o konieczności obsłużenia osoby

        z niepełnosprawnością bez zbędnej zwłoki.

        1. Pan Konserwator udziela osobie z niepełnosprawnością pomocy w dotarciu do miejsca obsługi, a po zakończonej obsłudze pomaga w opuszczeniu budynku Szkoły.

         

         § 4

        Postanowienia końcowe

        Niezależnie od zapisów niniejszej procedury, każdy pracownik Szkoły, mając na uwadze zapisy Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych, zobowiązany jest okazać osobie z niepełnosprawnością wszelką pomoc.

         

         

         

         

      • Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa im. Świętej Królowej Jadwigi w Dydni
      • sp_dydniaz@poczta.onet.pl
      • psgpsg1@wp.pl
      • Dyrektor - tel. 13 43 034 80 Sekretariat tel. 13 43 034 80 tel. 13 43 035 30 tel. 13 43 035 32 tel. 13 43 035 50 Sekretariat czynny: Pn. - Pt. w godz. od 7.00 do 15.00
      • SZKOŁA PODSTAWOWA im. Świętej Królowej Jadwigi w Dydni 36 - 204 Dydnia 221 Poland
      • https://spdydnia.pl
    • Logowanie