• WYCIECZKA DO WARSZAWY 15.05.2017

• 28.09.2022 12:15
      • Gdybyś ujrzeć chciał

nadwiślański świt,

już dziś wyruszaj ze mną tam.

Zobaczysz, jak

przywita pięknie nas

warszawski dzień.”

W dniach 9 – 11 maja 2017r. uczniowie klasy III b wraz z opiekunami: Panią Beatą Malawską, Panią Lucyną Adamską, ks. Arkadiuszem Śliwińskim i Panem Kazimierzem Barańskim udali się na wycieczkę szkolną do Warszawy.

Dojeżdżając do stolicy już z daleka mogliśmy podziwiać Pałac Kultury i Nauki oraz nowoczesne wieżowce górujące nad miastem.

Pierwszym punktem naszego zwiedzania był Sejm i Senat. Podczas godzinnego zwiedzania przewodnicy oprowadzili nas po budynkach Sejmu i Senatu oraz opowiedzieli nam jak wygląda praca polskich parlamentarzystów. Stamtąd pojechaliśmy autokarem z naszą Panią przewodnik do Pałacu w Wilanowie - rezydencji królewskiej i magnackiej, której inicjatorem był król Jan III Sobieski. Następnie udaliśmy się na obiad do restauracji, która znajdowała się w 25 - piętrowym budynku. Noc spędziliśmy w Niepokalanowie.

W drugim dniu zwiedzanie rozpoczęliśmy od najstarszej części Warszawy – Starego Miasta. Na Placu Zamkowym mogliśmy podziwiać Zamek Królewski oraz Kolumnę Zygmunta III Wazy. Z Placu Zamkowego przeszliśmy przez Rynek Starego Miasta, a następnie na jedną z najbardziej znanych ulic - Krakowskie Przedmieście, gdzie znajdują się m.in.: Pałac Prezydencki, Uniwersytet Warszawski, Kościół Św. Krzyża. Kolejnym punktem był Plac Piłsudskiego, na którym znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza – symboliczna mogiła upamiętniającą bezimiennych żołnierzy poległych w obronie ojczyzny. Przed grobem zawsze trzymana jest warta honorowa i płonie wieczny znicz. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. To niezwykłe miejsce ma inspirować, uczyć i zachęcać do odkrywania i zrozumienia świata przez doświadczenia. Ostatnim punktem drugiego dnia wycieczki była wizyta w Teatrze Buffo na musicalu „Romeo i Julia”, w reżyserii Janusza Józefowicza. Sztuka ta wywarła na nas ogromne wrażenie, a gra aktorska, śpiew oraz taniec artystów wzbudziły wielki podziw. Po dniu pełnym wrażeń i atrakcji udaliśmy się na obiadokolację oraz na nocleg.

W ostatnim dniu naszej wycieczki mieliśmy okazję podróżować metrem do Muzeum Powstania Warszawskiego. Ekspozycje w muzeum przeprowadziły nas przez wszystkie dni powstania pokazując ich grozę oraz bohaterstwo powstańców i mieszkańców miasta. Zwiedziliśmy również Stadion Narodowy, który został wzniesiony na podwalinach starego Stadionu Dziesięciolecia. Jest to największy tego typu obiekt w Polsce, posiada ponad 58 tys. miejsc i całkowicie zamykany dach. Następnie odwiedziliśmy „Złote Tarasy”, gdzie mogliśmy zrobić zakupy. Po obiedzie udaliśmy się w drogę powrotną. Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do naszych domów. Cały przebieg naszej wycieczki udokumentował w obiektywie Pan Kazimierz Barański, któremu  serdecznie dziękujemy za piękne zdjęcia i film. Dziękujemy również naszym sponsorom, dzięki którym był możliwy wyjazd do naszej pięknej stolicy.

Lucyna Adamska, Beata Malawska

• Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

• Szkoła Podstawowa im. Świętej Królowej Jadwigi w Dydni
      • Dyrektor - tel. 13 43 034 80 Sekretariat tel. 13 43 034 80 tel. 13 43 035 30 tel. 13 43 035 32 tel. 13 43 035 50 Sekretariat czynny: Pn. - Pt. w godz. od 7.00 do 15.00
      • SZKOŁA PODSTAWOWA im. Świętej Królowej Jadwigi w Dydni 36 - 204 Dydnia 221 Poland